Közösségfejlesztő tanfolyam egyéb információk
3.3.1. A KÉPZÉS KÉPZÉSI FORMÁTÓL FÜGGŐ MINIMÁLIS ÉS MAXIMÁLIS ÓRASZÁMA, ÉS AZ ELMÉLETI ÉS GYAKORLATI IDŐ ARÁNYA
A modul “Egyéni felkészítés” képzési formában megvalósítható?
- Nem releváns
A modul “Csoportos felkészítés” képzési formában megvalósítható?
- Igen
| Csoportos felkészítés | Minimum | Maximum | 
| A képzés óraszáma | 14 | 20 | 
| Elméleti képzés idő aránya (%) | 57 | |
| Gyakorlati képzés idő aránya (%) | 43 | |
A modul “Távoktatás” képzési formában megvalósítható?
- Nem releváns
3.3.2. SZAKMAI KÖVETELMÉNYEK LEÍRÁSA
A legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismeretek, készségek és személyes kompetenciák, társas kompetenciák és módszerkompetenciák tanulási eredmények szerinti leírása
| Tudás | Képesség | Attitűd | Felelősség, autonómia | 
| 
 Ismeri a közösségfejlesztés hazai és külföldi történetét és intézményeit. | Képes nemzetközi összefüggésben szemlélni a munkáját, valamint felismerni és bemutatni a helyi és kistérségi fejlesztés jó gyakorlatát mások és saját példáin keresztül. | Szem előtt tartja a közösségfejlesztés nemzetközi és hazai trendjeit, melyekből következtetéseket von le a saját munkájára. | 
 Magabiztosabbá és tudatosabbá válik az által, hogy tágabb összefüggésben látja a közösségfejlesztést. | 
A tervezett képzés munkaerő-piaci relevanciája
– A kormányzati szektor (önkormányzatok), ill. szakosodott intézményei (művelődési, oktatási, szociális, foglalkoztatási, településfejlesztő stb.) bármelyikében alkalmazhat közösségfejlesztőt az önsegítés és önszerveződés, a részvételi demokrácia, a civil társadalom fejlesztése és a lakossággal, annak szervezeteivel történő együttműködés érdekében; – A nem kormányzati szektor akár saját szervezetei működtetéséhez – egyesületek, alapítványok, közhasznú társaságok -, akár az e szervezetek által megvalósítandó programokban és projektekben is alkalmazhat közösségfejlesztőt, – Az üzleti szektor képzéssel, művelődéssel, szociális jellegű szolgáltatások szervezésével, településfejlesztéssel, felméréssel-elemzéssel, stb. foglalkozó cégei is fokozhatják hatékonyságukat közösségfejlesztő munkába állításával.
| A programkövetelmény modul azonosító száma | SzPk-00009-14-04 0 03 3 /M-04 | 
| A programkövetelmény modul megnevezése | A közösségfejlesztői szaktevékenység | 
3.4.1. A KÉPZÉS KÉPZÉSI FORMÁTÓL FÜGGŐ MINIMÁLIS ÉS MAXIMÁLIS ÓRASZÁMA, ÉS AZ ELMÉLETI ÉS GYAKORLATI IDŐ ARÁNYA
A modul “Egyéni felkészítés” képzési formában megvalósítható?
- Nem releváns
A modul “Csoportos felkészítés” képzési formában megvalósítható?
- Igen
| Csoportos felkészítés | Minimum | Maximum | 
| A képzés óraszáma | 24 | 30 | 
| Elméleti képzés idő aránya (%) | 50 | |
| Gyakorlati képzés idő aránya (%) | 50 | |
A modul “Távoktatás” képzési formában megvalósítható?
- Nem releváns
3.4.2. SZAKMAI KÖVETELMÉNYEK LEÍRÁSA
A legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismeretek, készségek és személyes kompetenciák, társas kompetenciák és módszerkompetenciák tanulási eredmények szerinti leírása
| Tudás | Képesség | Attitűd | Felelősség, autonómia | 
| Ismeri a közösségi beavatkozás modelljeit, kezdeményező és segítő szerepeit és fejlesztői- szervezői szakmai feladatait. | Képes átlátni a közösségfejlesztő szaktevékenység alapszintű végzésének folyamatát. | Belátja a közösségfejlesztés értékeit, elveti a kirekesztést, s jellemzően a szolidaritás kifejlesztésére törekszik. | Felelősen gondolkodik saját és a szakmai beavatkozás legitimációjáról. | 
A tervezett képzés munkaerő-piaci relevanciája
– A kormányzati szektor (önkormányzatok), ill. szakosodott intézményei (művelődési, oktatási, szociális, foglalkoztatási, településfejlesztő stb.) bármelyikében alkalmazhat közösségfejlesztőt az önsegítés és önszerveződés, a részvételi demokrácia, a civil társadalom fejlesztése és a lakossággal, annak szervezeteivel történő együttműködés érdekében; – A nem kormányzati szektor akár saját szervezetei működtetéséhez – egyesületek, alapítványok, közhasznú társaságok -, akár az e szervezetek által megvalósítandó programokban és projektekben is alkalmazhat közösségfejlesztőt, – Az üzleti szektor képzéssel, művelődéssel, szociális jellegű szolgáltatások szervezésével, településfejlesztéssel, felméréssel-elemzéssel, stb. foglalkozó cégei is fokozhatják hatékonyságukat közösségfejlesztő munkába állításával.
| A programkövetelmény modul azonosító száma | SzPk-00009-14-04 0 03 3 /M-05 | 
| A programkövetelmény modul megnevezése | A közösségfejlesztési folyamat, közösségi munkamódok, módszerek és technikák | 
3.5.1. A KÉPZÉS KÉPZÉSI FORMÁTÓL FÜGGŐ MINIMÁLIS ÉS MAXIMÁLIS ÓRASZÁMA, ÉS AZ ELMÉLETI ÉS GYAKORLATI IDŐ ARÁNYA
A modul “Egyéni felkészítés” képzési formában megvalósítható?
- Nem releváns
A modul “Csoportos felkészítés” képzési formában megvalósítható?
- Igen
| Csoportos felkészítés | Minimum | Maximum | 
| A képzés óraszáma | 24 | 34 | 
| Elméleti képzés idő aránya (%) | 50 | |
| Gyakorlati képzés idő aránya (%) | 50 | |
A modul “Távoktatás” képzési formában megvalósítható?
- Nem releváns
3.5.2. SZAKMAI KÖVETELMÉNYEK LEÍRÁSA
A legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismeretek, készségek és személyes kompetenciák, társas kompetenciák és módszerkompetenciák tanulási eredmények szerinti leírása
| Tudás | Képesség | Attitűd | Felelősség, autonómia | 
| Ismeri a főbb módszereket és technikákat: – aktivizáló módszerek – az együttműködés kialakítása és partnerek keresése, – a helyi nyilvánosság kialakítása és megerősítése, valamint – a menedzsmentet a közösségi munkában. | Képes átlátni a saját helyzet megismerésének és megértésének, a partnerség-építésnek, a helyi nyilvánosság fejlesztésének, a saját szervezetek létrehozásának és működtetésének,a közösségi tervezésnek a fontosságát. | 
 
 
 Belátja az együttműködések fontosságát, melyhez felelős viszonyulást fejleszt ki magában. | 
 
 
 Másokkal együttműködve, partnerségek kialakításával végzi munkáját. | 
A tervezett képzés munkaerő-piaci relevanciája
– A kormányzati szektor (önkormányzatok), ill. szakosodott intézményei (művelődési, oktatási, szociális, foglalkoztatási, településfejlesztő stb.) bármelyikében alkalmazhat közösségfejlesztőt az önsegítés és önszerveződés, a részvételi demokrácia, a civil társadalom fejlesztése és a lakossággal, annak szervezeteivel történő együttműködés érdekében; – A nem kormányzati szektor akár saját szervezetei működtetéséhez – egyesületek, alapítványok, közhasznú társaságok -, akár az e szervezetek által megvalósítandó programokban és projektekben is alkalmazhat közösségfejlesztőt, – Az üzleti szektor képzéssel, művelődéssel, szociális jellegű szolgáltatások szervezésével, településfejlesztéssel, felméréssel-elemzéssel, stb. foglalkozó cégei is fokozhatják hatékonyságukat közösségfejlesztő munkába állításával.
3.6. PROGRAMKÖVETELMÉNY MODUL RÉSZLETES BEMUTATÁSA
| A programkövetelmény modul azonosító száma | SzPk-00009-14-04 0 03 3 /M-06 | 
| A programkövetelmény modul megnevezése | Közösségfejlesztői szakmai gyakorlat | 
3.6.1. A KÉPZÉS KÉPZÉSI FORMÁTÓL FÜGGŐ MINIMÁLIS ÉS MAXIMÁLIS ÓRASZÁMA, ÉS AZ ELMÉLETI ÉS GYAKORLATI IDŐ ARÁNYA
A modul “Egyéni felkészítés” képzési formában megvalósítható?
- Nem releváns
A modul “Csoportos felkészítés” képzési formában megvalósítható?
- Igen
| Csoportos felkészítés | Minimum | Maximum | 
| A képzés óraszáma | 26 | 32 | 
| Elméleti képzés idő aránya (%) | 10 | |
| Gyakorlati képzés idő aránya (%) | 90 | |
A modul “Távoktatás” képzési formában megvalósítható?
- Nem releváns
3.6.2. SZAKMAI KÖVETELMÉNYEK LEÍRÁSA
A legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismeretek, készségek és személyes kompetenciák, társas kompetenciák és módszerkompetenciák tanulási eredmények szerinti leírása
| Tudás | Képesség | Attitűd | Felelősség, autonómia | 
| Ismeri a közösségfejlesztő munkáját, a közösségfejlesztési folyamat főbb lépéseit. | Képes a közösségfejlesztői munka elemzésére, egy lokális önszerveződés, közösségi szerveződés történeti jellegű kutatására. | Szem előtt tartja a munkájában a demokratikus értékrendet, törekszik arra, hogy befogadó személyiséggé váljon. | 
 Közösségi megoldásokat helyez előtérbe, és felelősen gondolkodik a közösségről. | 
A tervezett képzés munkaerő-piaci relevanciája
– A kormányzati szektor (önkormányzatok), ill. szakosodott intézményei (művelődési, oktatási, szociális, foglalkoztatási, településfejlesztő stb.) bármelyikében alkalmazhat közösségfejlesztőt az önsegítés és önszerveződés, a részvételi demokrácia, a civil társadalom fejlesztése és a lakossággal, annak szervezeteivel történő együttműködés érdekében; – A nem kormányzati szektor akár saját szervezetei működtetéséhez – egyesületek, alapítványok, közhasznú társaságok -, akár az e szervezetek által megvalósítandó programokban és projektekben is alkalmazhat közösségfejlesztőt, – Az üzleti szektor képzéssel, művelődéssel, szociális jellegű szolgáltatások szervezésével, településfejlesztéssel, felméréssel-elemzéssel, stb. foglalkozó cégei is fokozhatják hatékonyságukat közösségfejlesztő munkába állításával.
Közösségfejlesztő
Közösségfejlesztő tanfolyam
A Közösségfejlesztő tanfolyam egyéb információk bejegyzés először a IOSZIA – OKJ Képzések – OKJ Tanfolyamok jelent meg.
 
								
 
  
  
  
 